Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
İletişim Fakültesi / Gazetecilik Bölümü

Öğrenci Uygulama Haber Sitesi


YÜZ YÜZE EĞİTİME GEÇİŞTE YAŞANAN ADAPTASYON SORUNLARI

15.11.2022
Yaşam

 

Tüm dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs, 2020 yılının Mart ayında ülkemizde görüldü. “Covid-19” olarak adlandırılan bu salgın, birçok şeyi kökünden değiştirdi. Bunlardan birisi de eğitim. Yüz yüze eğitimden uzaktan eğitime geçilmesinin öğrenciler üzerinde yarattığı etki ve salgın seyirinin azalması sonrasında yeniden yüz yüze eğitime geçişte yaşanan adaptasyon sorunlarını İzmir Narlıdere Oğuzhan Ortaokulu Müdür Yardımcısı Didem Göztepe ile değerlendirdik.

Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından 11 Mart 2020 tarihinde ilan edilen Covid-19 salgını nedeniyle 15 aylık bir pandemi sürecine girdik. Bu salgın birçok kurumun kapatılmasına sebebiyet verdi. Okullar, en son kapanan ve ilk açılan kurumlar olmalıydı. Öyle ki pandeminin ilk günlerinden itibaren UNESCO (Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü), UNICEF (Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu), Dünya Bankası, DSÖ (Dünya Sağlık Örgütü) gibi kuruluşlar, okulların açılmasının en öncelikli politikalar olduğunu vurgulamıştır. Ali Balcı’nın 2020 yılında yapmış olduğu araştırmasında belirttiği üzere, “İlkokul ve ortaokul düzeyindeki öğrenciler için okul, hayata adım atılan en önemli evrelerden biridir. Bu eğitim gruplarında bir boşluk söz konusu olur ise öğrencilerin kişisel, sosyal ve duygusal anlamdaki gelişmeleri etkilenebilmektedir.” Ayrıca CDC (Hastalık Kontrol ve Korunma Merkezleri) ve ABD Başkanı Biden’ın Baş Tıbbi Danışmanı Dr. Fauci, okulların en güvenli mekânlar olduğunu ifade etmişlerdir.

 

“Öğrenciler eğitimden geri kaldılar”

İzmir Narlıdere Oğuzhan Ortaokulu Müdür Yardımcısı Didem Göztepe, “Avantajları ve dezavantajları olan uzaktan eğitim dönemi, maddi ve manevi anlamda birçok öğrenciyi derinden etkilemiş durumdaydı. Çünkü uzaktan eğitimin olmazsa olmazları telefon, tablet ve bilgisayar gibi teknolojik araçlardır. Bu araçlara sahip olmayan öğrenciler uzaktan eğitim döneminde eğitimden geri kaldılar.” dedi.

 

Bilgi ve fırsat eşitsizliği daha da arttı

Yüz yüze eğitim döneminde öğrencilerin kapasitesine göre tutum sergileyen öğretmenler, uzaktan eğitim döneminde bunu başarmakta oldukça sorun yaşadılar. Bu durum da Müdür Yardımcısı Didem Göztepe’ye göre bilgi eşitsizliğine yol açtı.

Eğitim Reformu Girişimi (ERG)’nin 2019 yılında hazırladığı Eğitim İzleme Raporu’na göre Türkiye’de, diğer gelişmekte olan ülkelerde olduğu gibi, eğitime erişimde ve eğitim imkânlarından yararlanmada bazı bölgesel ve sınıfsal eşitsizlikler bulunmaktadır. Buna bağlı olarak normal dönemde de fırsat eşitsizliği olduğunu söyleyen Didem Göztepe, “Uzaktan eğitim döneminde fırsat eşitsizliği daha çok arttı ve tüm pandemi döneminde derslere giremeyen öğrencilerimiz vardı.” ifadelerini kullandı. Maddi imkansızlıkların yanı sıra bu durumu teknik sebeplerin de etkilediğini ekleyen Göztepe, “Her öğrencinin eşit anlama kabiliyeti olmadığı için bazı öğrenciler kendilerine yetemeyip eğitimden geri kaldılar.” dedi.

 

“Olumlu yanları yok denecek kadar az”

Uzaktan eğitim döneminin, her ne kadar az olsa da olumlu yanları da vardı. EBA (Eğitim Bilişim Ağı) sistemi sayesinde yüz yüze eğitimde olmayan “Videoları tekrar izleyebilme” özelliği vardı. Göztepe’ye göre, “Uzaktan eğitim dönemi, dijital bir çağda yaşamamız nedeniyle öğrencilerin teknolojiye zorunlulukla da olsa alışmaları için bir fırsattı.”

 

“Öğrenciler yüz yüze eğitime zor uyum sağladı”

Sadece öğrencilerin değil, öğretmenlerin ve velilerin de yüz yüze eğitime geri dönüşte zorlandığını belirten Didem Göztepe, “Öğrenciler, pandemi sürecinde sosyal alışkanlıklarından uzaklaştılar. Aynı zamanda sadece kişisel olarak değil, aralarındaki etkileşimin de azalmasıyla birlikte hem birbirlerinden hem de öğretmenlerden uzaklaştılar.” diyerek adaptasyon sorunlarına dikkat çekti.

“Her sınıfın bir iklimi vardır. Öğrenciler o iklimi oluşturur.” diyen Didem Göztepe, pandemi döneminde kaybolan o iklimin geri kazanılmasının uzun bir zaman aldığını ekledi. Gerek akademik anlamda gerek sosyal anlamda adaptasyon sürecinin hala tam olarak tamamlanmadığını söyledi.



Haber & Fotoğraf: Egemen GÜLMÜŞ

 

EN ÇOK OKUNANLAR

DÜNYA ŞAMPİYONU MÜCAHİT KULAK: “DURMAK YOK, RİNGE DEVAM”

  Dünya şampiyonluğu, spor dalında en iyi olanın taşıdığı prestij ve ...

TARİHE TANIKLIK EDEN MÜZE ‘‘ULUCANLAR CEZAEVİ MÜZESİ’’

Ankara Merkez Kapalı Ceza ve Tutukevi (Ulucanlar Cezaevi), 1925 ve 2006 yılları ...

HAYVAN DOSTLARIMIZDA KAN PARAZİTİ HASTALIĞI

  Her canlı dönem dönem sağlık sorunları yaşamaktadır. Bu sağlık sorunlarının ...

TOPRAĞIN BİLİMİ PEDOLOJİ

  İnsan ve diğer tüm canlıların hayatına devam edebilmesi için toprak ...

HAMAMÖNÜ EVLERİ

Türkiye’nin birçok şehrinde birbirinden güzel evler bulunmaktadır. Peki ya Ankara’nın ...

CUMHURİYET’İN İLK KADIN MUHTARI: GÜL ESİN

Mustafa Kemal Atatürk, her zaman Türk kadınını modern toplumun simgesi ...

KADINLARIN VAZGEÇİLMEZ GİYSİSİ: KIRAS-FİSTAN

  Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ne ait birçok yerde yıllardır ...

DÜNDEN BUGÜNE: URLA SANAT SOKAĞI

  Asıl adı Zafer Caddesi olan sokak, 2010 yılından sonra bir ...

SIK RASTLANIP AZ BİLİNEN HASTALIK: KURDEŞEN

  Vücudumuzda bir bölge kaşındığı zaman hafife alır, kaşıyıp geçmesini bekleriz. ...

TÜRKİYE'NİN İLK MATEMATİK MÜZESİ

Aydın'ın Efeler ilçesinde, Türkiye'nin ilk matematik müzesi olma özelliğine sahip ...

Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
İletişim Fakültesi / Gazetecilik Bölümü

Öğrenci Uygulama Haber Sitesi
+90 256 218 20 00