Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, her yıl onlarca öğrencisine Avrupa’nın farklı ülkelerinde eğitim alma veya staj yapma imkânı sunarak, uluslararası deneyimin kapılarını aralıyor. Erasmus öğrenci hareketliliği, hem öğrenim hem de staj hareketliliği olmak üzere iki ana başlıkta yürütülüyor.
ADÜ öğrencileri için Erasmus, yalnızca kısa süreli bir değişim programı değil, sınırların ötesinde kendini tanıma yolculuğu anlamına geliyor. Her yıl yüzlerce genç, “Bir gün Avrupa’da eğitim alacağım” hayaliyle çıktığı bu yolda, hem akademik hem de kişisel gelişim anlamında unutulmaz anılar biriktiriyor. Kimi özgüven kazanıyor, kimi yeni bir dil öğreniyor, kimi de hayatının yönünü yeniden çiziyor. ADÜ Erasmus Koordinatörlüğü’nün rehberliğinde yürütülen bu süreç, öğrencilerin vizyonunu genişletirken, üniversitenin uluslararası alandaki görünürlüğünü de güçlendiriyor.
İkili anlaşmalar ve program yapısı
Erasmus öğrenim hareketliliğinden yararlanmak isteyen öğrenciler için, bölümler arasında yapılmış ikili anlaşmaların bulunması gerekiyor. Hangi bölümün hangi üniversitelerle anlaşması olduğuna dair bilgiler, ADÜ Erasmus Koordinatörlüğü’nün web sayfasında düzenli olarak güncelleniyor. Buna karşın staj hareketliliği için ikili anlaşma zorunluluğu bulunmuyor. Öğrenciler, yalnızca yükseköğretim kurumlarına değil, mesleki alanlarıyla ilişkili işletmelere de başvurabiliyorlar. Bu hareketlilik, öğrencilerin mezuniyet sonrasında kazanmaları beklenen mesleki program çıktılarıyla doğrudan ilişkili olmalı. Koordinatörlük, stajı “öğrencinin alanında edindiği bilgi ve becerileri uygulama fırsatı bulduğu, bir tür mesleki deneyim” olarak tanımlıyor. Her iki hareketlilik türü de en az iki ay sürmek zorunda. Bu, Avrupa Komisyonu tarafından belirlenmiş temel bir gereklilik. Ayrıca öğrenci, öğrenciliği sırasında başvurup hak kazandıysa, mezuniyetin ardından bir yıl içinde staj hareketliliğinden yararlanabiliyor.
Hibe, seyahat desteği ve konaklama
ADÜ Erasmus Koordinatörlüğü, öğrencilere eğitim süreçlerinde finansal kolaylık sağlamak amacıyla öğrenim hareketliliği için 150 günlük, staj hareketliliği için ise 120 günlük hibe desteği veriyor. Öğrenciler genellikle gittikleri üniversitelerin yurtlarında konaklıyor. Bu yıl, ilk kez hibeli öğrencilere tek seferlik seyahat desteği de sağlandı. Koordinatörlük verilerine göre, geçen yıl 71 öğrenci Erasmus programına başvurdu. Erasmus sürecinde e-posta takibi büyük önem taşıyor. Öğrencilerin tüm duyuruları, sınav tarihlerini ve belgeleri yakından takip etmeleri gerekiyor.
En çok sevdiğim an, öğrencilerin döndüğü an
Erasmus süreci, yalnızca akademik bir deneyim değil, aynı zamanda kişisel bir dönüşüm yolculuğu. Bu değişimi en yakından gözlemleyenlerden biri olan Öğr. Gör. Zeynep Çetin, süreci şöyle anlatıyor: “İşimi en çok sevdiğim zaman, öğrenciler döndüklerinde yaşadıkları değişimi gördüğüm an oluyor. Başta çok çekingen, korkak ve tedirgin olan öğrencilerin nasıl özgüvenli, dünyaya açık bireyler olarak geri döndüklerine inanamazsınız. Gerçekten çok güzel bir his.”
Öğrencilerimizi her koşulda yakından takip ediyoruz
Erasmus sürecinde yalnızca öğrenciler değil, koordinatörlük ekibi de sürekli iletişim halinde. Erasmus giden öğrenci ve personel sorumlusu Öğr. Gör. Yelda Çüçen Öke, bu süreci şöyle anlatıyor: “Biz öğrencilerimizin durumlarını yakından takip ediyoruz. Sağlık sorunları, ülkesel gelişmeler ya da olağanüstü durumlar yaşandığında doğrudan iletişime geçiyoruz. Her zaman öğrencimizin yanında olmayı önemsiyoruz.”
En popüler ülkeler ve kültürel kazanç
ADÜ öğrencileri arasında Polonya, İtalya, İspanya ve Fransa en popüler Erasmus ülkeleri arasında yer alıyor. Ancak Zeynep Çetin’e göre, Erasmus’un değeri sadece akademik kazanımlarda değil: “Erasmus her ne kadar akademik bir program gibi görünse de, benim nezdimde kültürel kazanç çok daha farklı bir tarif. Farklı kültürlerle temas eden öğrencilerimizin vizyonlarının genişlediğini görmek büyük bir mutluluk.”
Üniversiteye geliş sebebim bile Erasmus olabilir
Programla Polonya’ya giden, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencisi 20 yaşındaki Ayşe Başarır: “Erasmus’a gitmek lise başından beri hayalimdi. Üniversiteye gelme sebebim bile Erasmus olabilir. Yeni bir ülkeye, farklı bir kültüre cesaret edip tek başıma gitmek bana inanılmaz bir özgüven kazandırdı. Türkiye’de İngilizce konuşmaktan çekinen biri olarak orada kendimi tamamen özgür hissettim. Erasmus benim için asla bitmemesini istediğim, gençliğimi dolu dolu yaşadığım bir dönemdi.” ifadelerini kullandı.
Erasmus bir rüyaydı; her saniyesi bana bir şey kattı
Yine Polonya’ya giden, Beslenme ve Diyetetik mezunu öğrencimiz Arda Tanışan ise deneyimlerini, “Uzun süredir düşlediğim bir programdı. İlk günden itibaren koordinatörler ve arkadaşlar inanılmaz destek oldular. Kültür, dil ve yemek farkı zorlasa da sonunda her şeyin üstesinden geldim. Artık beni dünyanın herhangi yerine koysanız bir şekilde yolumu bulup her şeyi halledebilirim. Erasmus benim için hala gerçekliğini sorguladığım inanılmaz bir rüyaydı.” şeklinde aktardı.
Erasmus benim için özgürlüktü
Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü öğrencisi Özcan Berkan da Polonya’yı tercih edenlerden, yaşadıklarını, “Liseden beri aklımdaydı. Üniversiteye gelir gelmez para biriktirmeye başladım. Çünkü kendimi geliştirmek ve keşfetmek istiyordum. Polonya’da yaşadığım zorluklar bana yön verdi. Hava saat 14.00’te kararıyordu ama ben artık içimdeki ışığı bulmuştum. Erasmus bana Lehçe, özgüven, vizyon ve yaşam planı kazandırdı. Artık ne yapmak istediğimi net biliyorum.” ifadeleriyle aktardı.
Erasmus bir mola gibiydi, Balkanların soğuğunda sıcak arkadaşlıklar
Uluslararası İlişkiler Bölümünde okuyan Toygun Korkmaz kendi deneyimleri hakkında, “Aslında çok planlı bir karar değildi ama en güzel kararlardan biri oldu. Romanya’da tanıştığım arkadaşlarla hâlâ görüşüyorum, bazıları Türkiye’ye bile geldi. O kültür benzerliği bana huzur verdi. Artık farklı diller konuşurken utanmıyorum. Erasmus benim için stresli hayattan bir süreliğine uzaklaşıp yeni arkadaşlıklar kurduğum unutulmaz bir deneyimdi.” dedi.
Erasmus, ADÜ öğrencileri için sadece bir yurt dışı deneyimi değil, kişisel gelişim, kültürel farkındalık ve özgüven kazanımı açısından kalıcı bir iz bırakıyor. Her yıl yüzlerce öğrenci bu program sayesinde hem akademik hem insani anlamda ufkunu genişletiyor. ADÜ Erasmus Koordinatörlüğü’nün de vurguladığı gibi, bu süreç yalnızca “gitmek” değil, kendini yeniden keşfetmek anlamına geliyor.
Haber: Buket Çetin
DÜNYA ŞAMPİYONU MÜCAHİT KULAK: “DURMAK YOK, RİNGE DEVAM”
Dünya şampiyonluğu, spor dalında en iyi olanın taşıdığı prestij ve ...
OSMANLI’DAN GÜNÜMÜZE SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA
Osmanlı İmparatorluğu'nda sosyal yardımlaşma ve dayanışma kültürü, toplumun temel değerlerinden ...
TARİHE TANIKLIK EDEN MÜZE ‘‘ULUCANLAR CEZAEVİ MÜZESİ’’
Ankara Merkez Kapalı Ceza ve Tutukevi (Ulucanlar Cezaevi), 1925 ve 2006 yılları ...
HAYVAN DOSTLARIMIZDA KAN PARAZİTİ HASTALIĞI
Her canlı dönem dönem sağlık sorunları yaşamaktadır. Bu sağlık sorunlarının ...
EN YÜKSEK SUÇ ORANI NEDEN AYDIN’DA?
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), her yıl olduğu gibi bu yıl ...
KADINLARIN VAZGEÇİLMEZ GİYSİSİ: KIRAS-FİSTAN
Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ne ait birçok yerde yıllardır ...
Aydın deyince aklımıza ilk incir, incir deyince de aklımıza ilk ...
İnsan ve diğer tüm canlıların hayatına devam edebilmesi için toprak ...
ESKİ BİR TÜRKMEN ENSTRÜMANIN YENİDEN DOĞUŞU: ERBANE
Eski çağlardan beri ritim ve müziğin vazgeçilmez bir enstrümanı olan ...
SIK RASTLANIP AZ BİLİNEN HASTALIK: KURDEŞEN
Vücudumuzda bir bölge kaşındığı zaman hafife alır, kaşıyıp geçmesini bekleriz. ...